dinsdag 27 november 2012

#24 Random

Tutgu & ik met een aantal kids van het project
Maury in the streets of Cusco


Zonnige dag op het project



Cusco by night

San Blas kerk

Mikkel buitengewoon gelukkig met zichzelf

Freddy's tekening
Op het project gaat alles goed alleen niet alles gaat naar mijn zin. Tutgu en ik kwamen erachter dat letterlijk alles van de muur is gesloopt wat we gecreëerd hadden. De muur is kaal en onze tekeningen zijn weg. Daarom waren we maar weer opnieuw begonnen nadat we er met Diana over gepraat hadden. Helaas hadden we weer een onwijs kinderachtige leraar. De kinderen waren constant pencelen en stiften aan het jatten, onze voorraad is al gehalveerd en wij hebben die spullen ook slechts geleend van Horti en en de school. Dus wij werden boos en vroegen de kinderen wie de pencelen hadden gejat, de leraar zat er bij een zag dat de kinderen niet luisterden maar hij gaf geen fuck. Daarna kwamen er steeds meer kinderen bij staan die ook mee wilden doen maar we werken met opzet met een select groepje zodat we ze individuele aandacht kunnen schenken waar ze juist wat behoefte aan hebben. We zeiden tegen de andere jongentjes dat we met een groepje aan het werken waren maar wat doet de leraar vervolgens? Die is lui en gaat zelf pauze houden en zegt tegen deze jongens ‘ga maar lekker met de amigas werken’.              Ondanks dat, het wordt steeds leuker met de jongens. Ik leer ze kennen, ze worden vrienden. Sommigen kan ik het beter mee vinden dan anderen. Ze moesten even aan me wennen maar nu is het prima, ze komen me knuffelen en zwaaien naar me als ik aankom op het project. Ze willen constant bij je zijn.  

stoelendans



Alex Gary, a.k.a. Chino

in de rij voor een banaan

Wilfredo
De afgelopen dagen was Marcel in town, een jongen die ik heb ontmoet in mijn eerste week in Peru tijdens het Sandboarden. We zijn een avondje uit eten geweest en hebben alpaca geprobeerd die heel fout was klaargemaakt want het smaakte en zag er uit als een schoenzool terwijl alpacavlees heel zacht en mals hoort te zijn. De volgende dag hebben we door Cusco geslenterd en heb ik hem de belangrijkste dingen in de stad laten zien. Een hele tijd doorgebracht op San Pedro Mercado, waar altijd van alles gebeurt.

San Pedro Mercado

San Pedro Mercado

San Pedro Mercado

San Pedro Mercado

San Pedro Mercado

Sleepy person @ San Pedro Mercado

San Pedro Mercado

Sleepy person @ San Pedro Mercado

Alexandra, 'Ale'. De kleindochter van (juicy) lucy waar ik altijd mijn shakes haal.

Joël aan het werk in de keuken


"Can I please take a shower before you take pictures of me?" 



Fabienne @ el Molino, zwarte markt


Tutgu & ik

Lynn snijdt San Pedro


San Pedro plant dat is eigenlijk gewoon een dood simpele cactus waar je maar een piepklein percentage van kunt gebruiken om ook daadwerkelijk de drug van te maken. Je moet de schil er af halen en alleen een heel dun randje vlak onder de schil kan gebruikt worden, het donkergroene randje. De plant smaakt ontzettend smerig en is super slijmerig, het duurt uren voordat je hem helemaal klaar gemaakt hebt. De plant die Lynn had was genoeg voor 6 of 8 keer gebruiken en hij heeft er ongeveer 5 uur aan gewerkt. Nu moet het nog gedroogd of gekookt worden en daarna kun je er dan klein gruis van maken en het drinken of roken. Het is alleen geen drug die je neemt voor de 'lol', het wordt voornamelijk voor spirituele doeleinden gebruikt en meestal wordt er een ceremonie om heen gehouden.


Juan Carlos slapend


knikkeren

Ramiro in actie

Eddy 

Abram


Christian vind zichzelf interessant

"La genta esta muy loca (watefak)"

Samson in Cusco


Keukenjeugd

we leren een jointje draaien bij meester Lynn, Swiss style

de San Pedro koken

Wizard Lynn en zijn magisch brouwsel



Verkleed als Mauricio

met Fabi en Mau
Afgelopen weekend hadden we een feestje op de Duitse taalschool van Mauricio omdat die 22 jaar bestond. Hij en een aantal andere studenten hadden een band gevormd genaamd 'Proost' en waren de hoofdact van de avond. Met 12 man sterk kwamen we supporten. S'ochtends waren Lynn en ik lelijke slipjes gaan kopen op de tweedehands markt. Een te overdreven rode en roze onderbroek en nog een mannenslip om s'avonds naar de jongens te gooien. Ze speelden ontzettend goed alleen de zanger mocht wel even vervangen worden. Na de optredens bleef iedereen tot midden in de nacht dansen. De drank was belachelijk goedkoop (lees: 1 euro voor cuba libre) en de volgende ochtend had het hele huis een kater.



Jean Paul, Maury & rood slipje

Maury esta feliz

Groupies 



Joshi & Marycielo

Lynn zingend


Lieve puppy op straat die om zijn moeder huilde
De hoeveelheid zwerfhonden hier op straat is niet te omschrijven. Overal zijn ze. Soms zie je er wel 10 tegelijk. In iedere straat, op elke hoek is er minstens eentje te vinden. Meerdere keren heb je de neiging om ze te aaien, mee naar huis te nemen, badderen, voeden en verzorgen. Het is lastig om ze te laten lopen, een hoop dragen ziektes met zich of kunnen bijten dus beter vermijdt je ze wel, maar regelmatig maak ik een uitzondering. Een enkele keer wordt de hond verliefd op je en blijft je volgen tot je voordeur, waar je hem moet afpoeieren en wanneer je de deur sluit hoor je het hondje zachtjes janken aan de andere kant, want hij had eindelijk een vriendje gevonden. 

Familie, behoefte aan fotoshoot

Familie
  
boven: Mauricio, ik, Marycielo, Joshua, Lily & Lynn
onder: Malena, Sebastian, Fabienne & Eddy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten