zondag 13 maart 2016

#130 Game of Thrones in Spanje

Wie kent deze serie niet: Game of Thrones! Binnenkort komt seizoen 6 op televisie en ik weet zeker dat heel veel mensen met trappelende voetjes zitten te wachten. Terwijl iedereen zich laat meeslepen in een middeleeuwse wereld op televisie, herleeft men in Spanje deze tijden op een iets 'interactieve' manier. Zomer is in volle tocht en het Middeleeuwse festival in Palos de la Frontera is aangebroken. Wist je trouwens dat een groot gedeelte van de series in Spanje is gefilmd? Voor fotos, klik op 'meer lezen'. 
Palos de la Frontera in Middeleeuwse glorie


Palos de la Frontera ligt vlak bij Huelva, de stad waar we wonen (de foto hierboven is genomen vanaf Palos en je kunt de stad zien op de achtergrond) en aan de rivier 'Rio Tinto' ofwel, de 'gekleurde rivier/ rode rivier'. De rivier is niet overal rood, maar op sommige plekken zeker vanwege de mineralen die uit de bergen komen en de rivier in stomen. 



Palos de la Frontera is een redelijk rijk dorp met een interessante historie. Vanuit Palos vertrok het schip met aan boord de wereldberoemde ontdekkingsreiziger Christoffel Columbus, op zijn tocht naar 'India' waarbij hij per ongeluk Amerika ontdekte. Super interessant voor ons omdat wij zelf in Zuid Amerika hebben gewoond, de gevolgen van de Spaanse kolonisatie hebben kunnen zien en we nu een stukje terug in de tijd kunnen kijken en meer leren over hoe het allemaal begon. Van al dit ontdekken, koloniseren en handelen is er heel wat geld in Palos de la Frontera blijven hangen (gok ik. Dit is mijn theorie). Vandaar dat Palos ieder jaar een duur festival organiseert voor iedereen met voedsel, schouwspellen, dansen en wat al wel niet meer.

De 'middeleeuwse markt' 
Winter is coming... ja ja, het is het origineel uiteraard! In de verste uithoek van Spanje! 10 euries.
Zelf ben ik ook in de ban van Game of Thrones (en andere fantasie verhalen) alleen heb ik pas seizoen 4 gezien; ik lees namelijk de boeken! Gisteren was dan toch echt het moment aangebroken: ik heb het vijfde boek uitgelezen, met een brok in mn keel. Hoe lang zal het nog duren voordat het volgende boek uitkomt?

gedroogde bloemen, vruchten en besjes. Jammie!
Nog meer snoep
Heel veel thee! Dit is een mooie traditie die is blijven hangen van de Moorse bezetting in Zuid Spanje van honderden jaren geleden! Ik klaag niet, het lijkt wel alsof we weer in Marokko zijn.

Vrij belachelijke dans
Antonio, Charlie en Wen Lynn kopen broodjes uit de steen oven
Paella ongelovelijk! Op de middeleeuwse markt!

De foto hierboven is een foto van José! José was een van mijn eerste studenten in de klas en ik heb maandenlang 7 uur per week Engelse les aan hem mogen geven. Een super lieve gast, ik zie hem nog regelmatig op de weekenden. Zijn vriendin woont in Palos de la Frontera en José was zo lief om ons uit te nodigen naar het festival en ons een lift te geven. Ook hebben we net gehoord dat hij geslaagd is voor zijn B1 Cambridge examen dus we hebben wat te vieren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten