woensdag 29 juli 2015

#93 Huchuy Qosqo trek

2 dagen de bergen in, non stop wandelen door plekken waar niemand komt en slapen boven in de bergen. Samen met Lynn en Conci (meid uit Spanje) zijn we vanaf Chinchero vertrokken om naar Lamay te lopen - onderweg Huchuy Qosqo passerend. 









Om bij Huchuy Qosqo te komen moet je te voet of te paard. De wandeling er heen is 2 dagen, eerst een berg op, een pas over, een tijd wandelen door de hoogte, in het niks, tegen de wolken aan en vervolgens weer dalend door een vallei.

Lopen in het niks!
Heel hoog :)
Herdershondje
Met Conci & Lynn
Pluimpjes

Rolando, met in de achtergrond de vallei van Calca en de besneeuwde top Pitusiray




Huchuy Qosqo is een relatief onbekend ruine complex en schijnt gebouwd te zijn door een broer van de achtste Inka keizer Viracocha, voor zijn vrouw Huchuy Qosqo betekend letterlijk 'klein Cusco' en de legende schijnt dat de vrouw van deze broer graag Cusco wilde hebben. Helaas was Cusco al in bezit door Inka Viracocha himself en daarom besloot zijn broer een klein model van Cusco na te bouwen voor zijn vrouw. Of dit verhaal werkelijk waar is weet ik niet (en ik ben bang van niet, zoals met alles hier! Speculatie en mysterie.) maar het is wel een leuk idee. Er is nog onwijs veel van over gebleven en ik vind het de meest indrukwekkende ruïnes die ik heb gezien naast Machu Picchu.


Doet me denken aan de Truffula Trees van The Lorax!
Bij Natividad overnachten


Conci, Natividad en haar choclo

Dag 2: Eindelijk Huchuy Qosqo bereikt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten