dinsdag 29 januari 2013

#35 Foto's afgelopen anderhalve maand

Dancing the white people's dance with Joshua



En na een maand werd ze een vlinder en vonden we de cocon leeg

Luffie

Templo de la Luna

Sharon

Cuy gaat de oven in

Ik heb leren weven van Felix. Felix is 17 en is op zijn 14e van huis weg gelopen nadat zijn moeder was omgekomen bij een auto ongeluk. Zijn vader en oudere broers mishandelden hem thuis en daarom is hij 'm gesmeerd. Hij komt uit de jungle en heeft honderden kilometers gelopen voordat de politie hem vond en naar Cusco bracht. Nu woont hij in het weeshuis en leert hij weven en koken, wanneer hij 18 wordt moet hij het weeshuis uit en werk zoeken. Hij vind koken het leukst en wil carrière proberen te maken als chef. We zijn vrienden geworden en hij is een van de liefste en sterkste persoonlijkheden die ik hier ontmoet heb.



Mikkel op onze pizza date

Het maakt niet uit waar je een pizza koopt, overal worden ze vers gemaakt en gebakken in steenovens.


Ramiro en Tutgu

Met Maroeska op Baratillo, de tweedehands markt op zaterdagochtend waar je altijd de meest wonderlijke dingen tegenkomt. Mannen die lege bierflesjes proberen te verkopen, stapels kisten met kipjes voor het middageten en honderden puppies en kittens die verkocht worden. Ook komt de arme bevoling hier om te lunchen, wat je op de foto ziet. 

eerste training bij Caporales del Sur


Momenteel ben ik vele trainingen verder, beheers ik de passen en dans ik ook in het 'bloque', de naam van onze formatie. Trainingen zijn zwaar, 7 dagen per week en 2 tot 3 uur per dag rennen en springen. Ik dans als Macha, dat zijn meiden die de mannenpassen dansen. Er zijn slechts 6 Macha's in vergelijking tot ongeveer 40 Macho's en 40 Mujeres. De Macha-rol is vele malen zwaarder dan dansen als Mujer omdat de mannen constant moeten springen en draaien. De trainingen zijn wel echt nodig en moeten ook zwaar zijn, want straks in Puno tijdens het Fiesta de la Candelaria waar we dansen voor de Virgen de Candelaria in de parade moeten we het 3 dagen +/- 6 tot 8 uur per dag volhouden. 

Eddy


Computerclub met Will en Jean Paul

Jean Paul met Joshua's gitaar

Avatar en sexy cocinero



kleine Maya. We kregen haar vlak na kerstmis, als een kerstcadeautje. Nu is ze al een stuk gegroeid maar op deze foto was ze pas 7 weken vermoeden we en kon ze nog niet zo goed lopen, te jong weggehaald bij haar moeder. Nu domineert ze het huis, rent ze als een malloot overal rond, vermolt de planten in de tuin, poept voor de deuren van de gastverblijven en blaft tegen de (6x zo grote) kat. 

Deze man moet compleet af geweest zijn want hij viel in slaap in de meest luidruchtige karaokebar die ik ooit bezocht heb

Hot Dogs Will, vegetariër

@ karaokebar met Maury & friends


Cuytjes geserveerd
kiddo's @ project

Johanna & Ivana

Joël

De jongens dansen in de straat. Mijn tijd bij het vrijwilligersproject heb ik eind december afgerond en heb afscheid genomen van alle jongens. Ik zal aan het einde van mijn reis een verslag schrijven voor mijn reisorganisatie met mijn beoordeling over de vrijwilligersprojecten die ik heb gedaan (20 februari ga ik nog voor 3 weken fulltime vrijwilligerswerk doen in een dorpje, Caicay) en het verslag zal ik ook hier plaatsen. 

duckface & smurf

Onze beatles poster op het plafond!

Maya ontdekt de tuin

Jean Paul shaking cocktails

Sebas & Maya

met Maroeska uit eten in Puno, Chicharron; traditioneel gerecht (geen vlees eten staat in dit land even op een laag vuurtje. Het is vrijwel onmogelijk geen vlees te eten tenzij je zelf de mogelijkheid hebt te koken want voedsel afwijzen is een belediging en vegetarische restaurants zijn niet goedkoop. Ook draaien alle maaltijden om vlees en wordt er weinig groente gegeten.)

Scheuren in de taxi in omgeving van Puno

mijn vervloekte regenponcho op Amantani eiland. Hij werkte wel goed, hoewel Maroeska en ik de regen een beetje betreurden waren de eilandbewoners erg gelukkig omdat het goed is voor hun gewassen. 

Amantani eiland in het Titicacameer

Amantani eiland

Op een boot (gelukkig gezicht, voor het ging stormen en ik moest spugen)

Mauricio en Rodrigo maken dreadlocks

...

Maya in de tuin


Paddy's Pub, gelukkig ben ik niet al te sexy!

met Maroeska in een bar, let vooral ook op onze vrolijke vrienden in de achtergrond

Koekiemonster @ Cusco centrum midden in de nacht

nieuw gezicht

goed kijken en met een beetje fantasie zie je een gezichtje

Rodrigo geeft een showtje weg op Joshua's gitaar. Rodrigo is de oudste zoon van Eddy en studeert en woont normaal gesproken in Lima, In December had hij vakantie dus kwam hij terug naar huis om kerst en de vakantie met zijn familie door te brengen. Wanneer ik terug naar huis ga en via Lima vlieg ga ik hem opzoeken en een nachtje bij hem logeren. Will woont ook in Lima dus die wil ik ook graag zien. 

Luffie

Sukkels op scooter in Puerto Maldonado

foutste outfit ooit, lekkere toerist. Mijn geweldig gevoel voor fashion heb ik gelukkig nog niet verloren.

op weg om de jungle te trotseren, maar ik vind zelf dat ik meer wat weg heb van een pokemon-trainer. 

Mauricio is eindelijk gelukkig in de jungle op een schommel


De schommel die aan de boom is gebonden

Bladeren drogen om daken van te bouwen en zaden drogen om te eten

Maury op Lago Sandoval

De beste burgers in Puerto Maldonado vind je bij Asadazo, waar we verdrietig burgers achterover hebben zitten werken na ons scooter-ongelukje. 

sexy cocinero

wasdag
Joshua spookt rond in mijn slaapkamer. Ik ben van slaapkamer veranderd door gigantische drukte bij Eddy in huis en een onverstandige overboeking. 4 nachten heb ik gelogeerd bij Sebastian en Mauricio op hun slaapkamer voordat er weer een nieuwe kamer vrij kwam. Niet verkeerd, want ik heb mijn donkere eenpersoonskamertje verruild voor een stuk lichtere kamer en ik ben nu in het bezit van 3 bedden waarvan eentje 2 persoons! Alleen al mijn fotos van thuis heb ik van de muur moeten halen (met het gevolg dat het halve pleisterwerk meekwam, dus ik mag ze niet weer opnieuw ophangen). 



Joshi en Pauline. Joshua is een tijd weggeweest, begin december moest hij terugkeren naar Zwitserland omdat hij een oproep had gekregen van het leger om in dienst te treden. Heel verdrietig ging hij terug, thuis kwam hij erachter dat hij via een aantal aandelen die hij van een oom had gekregen onwijs veel geld verdient had en hiermee heeft hij het leger gedeeltelijk kunnen afkopen en ipv  militaire dienst gaat hij nu sociale dienst doen, bejaarden verzorgen. Van de rest van het geld is hij een weekje geleden terug gekomen naar Peru! En ik ben blij want hij is mijn goeie vriend. 

SAPO spelen! Sapo is een traditioneel spelletje, het heeft veel weg van sjoelen alleen in plaats van dat je de munten schuift moet je ze gooien. De gaten Zijn 100, 200 of 500 punten, de draailuiken zijn 1000 punten en wanneer je een munt in de mond van de kikker ('sapo', in het spaans) gooit heb je 5000 punten. We hebben een SAPO tafel in de tuin staan. 


team loser (die uiteindelijk wonnen): Colby, Eddy, Meggie & Pauline

team awesome ( 0 punten gescoord): Sebastian, Medy, Joshua & Mauricio

omnomnom planten verwoesten

Een papegaaitje op de elektriciteitsdraden boven de tuin 

gezichten schminken om SAPO te spelen


Maury's verjaardagscadeautje van mij, een piercing bovenin zijn oor



Geen opmerkingen:

Een reactie posten