vrijdag 15 januari 2016

#128 Markt in Chefchaouen


Een terugblik op mijn trip naar Marokko! Iedereen die mij kent weet hoe veel ik van eten hou: gelukkig woon ik niet in Marokko, want dan zou ik behoorlijk bijdragen aan de omzet in voedsel én noodzakelijk de sportschool.. Fotos van de kleurrijke markt in Chefchaouen en een typisch Chaouni ontbijtje!



Eindelijk heb ik dan toch het domijn van de vrouw gevonden! De markt en de Marokkaanse keuken. Net als de markten in Peru is er een hemel aan kleurrijk, lokaal voedsel te vinden! Voornamelijk veel vruchten, sinaasappels, kruiden, dadels, noten etcetera. Tajine, couscous, salades, kleurrijke zeeën aan olijven, honderden variaties in brood (maisbrood, pannekoeken), koekjes en zoetigheden. Tot nog toe ben ik niet op de weegschaal gestapt.


Houtbewerking. Allerlei mooie producten uit hout met verassend veel detail! Helaas hadden we maar kleine rugzakjes en er zat natuurlijk al een zwart cactustapijt in de mijne..
Hmm lekker... zeep! Het lijkt wel snoep
Zeep pakketjes, met spons en scrub blokken
Chaouni ontbijt! Een typisch ontbijtje in Chefchaouen. Dit is geweldig, honing, kaas, pittige olijven, jam, olijfolie, koffie, en het beste van alles: Amlou boter (een mix van amandelen, argan olie en honing) en het brood! Maisbrood en Marokaanse pannekoeken! Oja, alles voor 3 euro! Voor een budget vakantie, komt u hier.


Mis het eten nu al...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten