vrijdag 11 september 2015

#106 Viering in Ccollotaro

Al 2 jaar geleden weer heb ik in Caicay gewoont, een klein dorp in de bergen buiten Cusco. Aangrenzend is een nog kleiner dorpje genaamd Ccollotaro. Ccollotaro vierde zijn gedenkdag/verjaardag en dus heb ik Janis (een nieuwe vriend die op het moment bij Eddy woont) mee gesleept om een familie uit het dorp op te zoeken die ik ken en het feestje bij te wonen. Slachting van cavia's inclusief. Klik op 'meer lezen' voor de rest van de foto's.


RubiƱo
Het huis van Marcos en zijn familie. Yordy op het stoepje.
 In Ccollotaro wonen Marcos en zijn familie, een gezin waar ik sinds een half jaar mee aan het werk ben. We waren op zoek naar een lokale familie die graag buitenlanders in huis wilde om te helpen op het land en van hen te leren. Omdat ik in Caicay (het aangrenzende dorp) heb gewoond en ik en mijn collega toevallig allebei de burgemeester kenden, hebben we via hem Marcos' familie ontmoet! Ze delen nu al een aantal maanden hun huis en hun leven met vrijwilligers.


Zenobia (Marcos vrouw) en Dina haar schoondochter.

Dina slacht de cavia voor het feest. Het varkentje ging er ook aan...
Yordy
Vilcanota rivier die langs Ccollotaro en Caicay stroomt

Iedereen verzamelt voor de dansen


Janis filmt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten