zaterdag 31 oktober 2015

#118 En het heet... Huelva


Hello! Een nieuw hoofdstuk uit 'de avonturen van Medy' oftewel mijn alledaags leventje. Deze keer dan toch eindelijk in Spanje, het eeuwig zonnige Zuid Spanje! Wel in 'Huelva' om precies te zijn. Lees meer voor verhaaltjes.



Na acht maanden weer officieel herenigt! Super blij, maar het is wel weer even wennen om weer samen te wonen. Veel gekibbel over wáár en in wélk restaurantje we willen gaan eten (pff.. luxeprobleem) maar we hebben het perfecte restaurantje gevonden, pal onder onze neus! De straat waar we wonen heeft een super goed restaurantje, cafeetje en een ijswinkeltje en we wonen vlak naast een onwijs mooi plein met een prachtige kerk, 5 minuutjes van het stadscentrum! Verwennerij dus.. en erg gevaarlijk, die ijswinkel.


Wat zijn Spanjaarden ongelofelijk lui zeg, en je dan nog afvragen waarom er zo'n crisis is? Ze zitten LETTERLIJK 24/7 op hun gat bier en coffee te drinken met toastbrood en een tomatenfrutje. Mijn eerste weekend hebben Lynn en ik lekker mee gedaan aan de Spaanse traditie totdat maandag weer aanbrak en Lynn aan het werk moest en ik begon met inwerken. Slecht voor je portemonee is het ook niet echt, want 1 koffie met 1 toast broodje kost 1 euro 10! Oh en het is lekker weer en je kan de heeeeeeele dag buiten zitten.. Spanjaarden hebben het mooi bekeken.

Ik ben begonnen met inwerken en lessen observeren bij Multidiomas, het instituut waar ik ben begonnen met werken. Ik zal part-time gaan lesgeven aan jonkies (9-11 jaar) en verschillende volwassenen groepen die ik voorbereid voor hun Cambridge Examens. Ook ga ik part-time administratief werk doen (wat dat preciés inhoud is me nog niet helemaal duidelijk maar volgensmij alles wat komt kijken bij het reilen en zeilen van een school). Hier een foto van een lesje voor Halloween waar we met de kids maskers hebben gemaakt! Hun klasjes zijn volledig in het Engels.


Een fototje van onze woonkamer, wat hebben we hier veel werk aan besteed! Het ziet er zo nog vrij leeg en onaf uit, maar Lynn en ik hebben een hele dag lang allerlei zoei van de huisbaas eruit getrokken. Het was afgrijselijk gedecoreerd (denk aan oud gele, draperige gordijnen OVERAL en vieze, dikke, donkerbruine schilderijen etcetera). Nu hangt Bob Marley nog trots aan de muur maar snel gaat die plaatsmaken voor wat canvasfoto's van onze reizen. Foto's van Cusco hangen al wel ingelijst en de kussenslopen komen ook uit Cusco :) Cusco is nooit ver. (Marjolein, bedankt voor het bank-kleed, super top!)


Voor zover wat foto'tjes! Wanneer ik tijd heb zal ik wat meer foto's maken van Huelva en dit weekend gaan we de stad uit om de omgeving te ontdekken, die volgens spreken erg mooi schijnt te zijn..

Weer koken, joehoe!!

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel geluk in Huelva. Groetjes van Jacoline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Jullie voelen je vast snel thuis :) Enne... zeer mooie bank hur haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ellen vd Berg2.12.15

    Lieve Medy,

    Ziet er weer goed uit en het lijkt alsof jullie het er wel naar de zin hebben. Veel plezier en geluk samen in Spanje. Zo af en toe zal ik eens op je blog kijken voor nieuwe nieuwtje.

    Dikke knuffels

    BeantwoordenVerwijderen