dinsdag 18 november 2014

#76 @ Work


Ik zit vandaag precies op de helft van mijn werkcontract bij Máximo Nivel. 9 maanden zitten er alweer op en de tijd vliegt! Ik kan me nog goed herinneren hoe mijn eerste dagen waren, hoe ik nieuw in het team binnenkwam tegelijk met Jack, en hoe Jack onderhand alweer is gepromoveerd en mijn baas is, het hele team is veranderd. Ik ben gek op mijn baan, ik vind het onwijs leuk! Stiekem ben ik best verdrietig als ik er aan denk dat ik nog maar 9 maanden te gaan heb. In de tussentijd heb ik het gevoel dat er veel mensen zijn die nog steeds geen flauw idee hebben wat ik nu precies voor werk doe. Daarom leg ik het hier nog even uit! 

Ik ben Field Manager voor International Programs bij Máximo Nivel. Ik werk in een hecht team en wij focussen op verschillende zaken: Spaanse lessen voor buitenlanders, TEFL Cursussen voor iedereen die bevoegd Engels leraar wil worden, we organiseren stage plekken voor buitenlanders bij lokale Peruaanse bedrijfjes maar voornamelijk werken we met vrijwilligers en vrijwilligers projecten. De Field Managers (ik en nog 3 anderen) zijn voor het grootste gedeelte in de buitenwijken van Cusco aan het werk op de sociale projecten waar we contact mee hebben. We organiseren vrijwilligerswerk voor reizigers en zorgen voor constante ontwikkeling op de locaties waar we werken. Als de enige vrijwilliger vertrekt zorgen we dat de volgende vrijwilliger het werk oppakt, we ondersteunen bij taalbarrières en we sturen het project in een bepaalde richting met de hoop dat het uiteindelijk zelfstandig wordt. We vergaderen met de directeuren om te zien wat voor werk er gewenst is, hoe we onze vrijwilligers kunnen aansturen om bepaalde doelen te realiseren en welke materialen er nodig zijn en hoe we daar aan komen. 

Uiteindelijk werken we met ongeveer 45 verschillende projecten over de hele provincie Cusco, met projecten in de stad tot aan projecten in afgelegen gebieden. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld onofficiële peuterspeelzaaltjes, weeshuizen, schooltjes in afgelegen samenlevingen, naschoolse opvang, Engelse avondschool, les-ondersteuning op basisscholen, Engelse les voor recupererende drugs/alcohol verslaafden, huiswerkondersteuning voor kindjes, hygiëne programma's op al onze projecten, we werken met de dierentuin, 2 projecten in de Jungle gericht op natuurbehoud, een straathonden opvang, 2 weeshuizen voor gehandicapte kindertjes, fysio therapie voor baby's met een achterstand in ontwikkeling, ongeveer 8 medische klinieken in de buitenwijken, een ziekenhuis voor kindjes met leukemie en nog véél meer.

Veel werk dus. Lange dagen! Soms werkweken van 6 dagen en dagelijks minimaal 11 a 12 uur, wat best veel is. Gelukkig zijn mijn collega's m'n beste vrienden en heb ik de kans om op kleine schaal heel veel dingetjes te verrichten voor de mensen waar ik mee werk. Ik heb een selectie van 'random' foto's die ik tijdens het werk gemaakt heb. Ik zal nog eens een blog bericht plaatsen met foto's maar die staan nog allemaal op de werkcomputer op het kantoor. Deze foto's had ik toevallig op mijn computer staan!

Een 2 uur oud lammetje op bij de afkick kliniek Nuevo Amanecer

Fundraise voor Justino om een bril voor hem te krijgen! We wilden $50 voor een bril verzamelen en vrijwilligers hadden uiteindelijk $320 bij elkaar! De hele groep mannen op Nuevo Amanecer krijgt de volledige collectie van de Harry Potter series in het Engels om te vertalen in klas.

Het kantoor

Een vrijwilliger met de peuterspeelzaal kindjes hebben een dans ingestudeerd voor Moederdag.

Jongen werkt hard aan z'n ontwerpen voor een sjaal of een armband die hij wil leren weven. 

Alle kinderen uit Coya bij de naschoolse opvang. De meesten van hun ouders werken 16 a 18 uur per dag op de velden. We helpen hen met hun huiswerk, spelen spelletjes, doen sport en doen handarbeid met hen. 

Wat de kinderen maken bij handarbeid, eerst gaan ze materiaal zoeken in de natuur en oude stukken textiel en dan knutselen ze er mee!


Alle kids in Coya!

Avondklassen Engels voor iedereen uit de buitenwijk

Constructie programma: een keukentje en wc'tjes bouwen voor een peuterspeelzaal!

Mijn collega's en vrienden Marco, Jack en Gabe

Medy op kantoor, wat een lol!

Uitzicht vanaf de heuvel

Ik op werk

Uitzicht over de stad vanaf de buitenwijk

De nieuwe bibliotheek in Sima Taucca! Een school in een kleine samenleving, 1.5 uur buiten de stad. Dit is de helft van alle kinderen die hier naar school gaan.

Plantjes leren verzorgen met de kindertjes van de peuterspeelzaal Nogales.

Medy en Tanja (collega en huisgenoot) organiseren een spelletjes avond voor vrijwilligers! nom nom nom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten