zaterdag 4 juni 2016

#136 Food Adventures - episode 2

In blog #134 schreef ik over koken en hoe mijn koken is verbeterd over de afgelopen jaren. Ik vond het zo leuk om dat blog bericht te schrijven, foto's te maken van ons eten en de foto's aan te passen op de computer, dat ik heb besloten om nog een berichtje te schrijven met foto's van onze maaltijden! Dit keer met iets minder verhaallijn, want er valt maar zo veel te zeggen over wat ik van dag tot dag kook. Maar de foto's waar ik aan gewerkt heb zijn hier te bekijken. Kijk verder!

Dit keer zijn ook Lynn zijn kookkunsten te bewonderen! Jam jam jam. 

Ingrediënten voor de couscous
Eens in de 2 of 3 maanden maken Lynn en ik een hele berg falafel (letterlijk 40 stuks!) en gooien ze in de vriezer. We hebben dan 2 pannen op het vuur en ons hele huis stinkt! Vervolgens gaan ze overal op, couscous, in wraps, zelfs door spaghetti sauzen. 
Wraps
Een maaltijd van Wen Lynn, hij noemt het Frank 'n Beans! Het origineel is met Frankfurter worst, maar wij eten geen worst dus uiteindelijk is het een soort chili. 

Linzen burger met maiskolf en een witte kool en avocado salade.
Ookal blijft Lynn de koning van Aziatische gerechten in ons huis, ik probeer zo af en toe ook wat uit! Dit is een noedel soepje met groenten, ei en gebakken noedels bovenop.
Zelfgemaakte banaan en kokos ijsjes met pistache nootjes. Té simpel, gooi een banaan in de vriezer en mix het met wat kokosmelk. 

Zondag ontbijt. Pannenkoeken zijn ongezond? Deze niet! We eten ze bijna elke week en ze zijn belachelijk gemakkelijk en gezond. Mix havervlokken met havermelk, een banaan en een ei en klaar is het beslag! En ze zijn ook vet snel klaar.. Super lekker met fruit en pindakaas.
Pannenkoeken to the next level!
En ik blijf chapati's maken.. Ze zijn zo gemakkelijk en super snel klaar! Op deze foto hebben we een feta salade, gebakken aubergine met honing, hummus, munt yoghurt en chapati's. Oja, het kleed wat je terug ziet op iedere foto komt uit Marokko!

1 opmerking:

  1. Ooh man, dat ziet er allemaal goddelijk uit!! Ik volg jou ook op de voet (als wifi dat toe laat tenminste), super leuk dat je weer vaker schrijft. Als jullie nog in Huelva wonen als we terug zijn en ik weer wat centjes heb lijkt het me heel leuk om bij jullie langs te komen! Voor onder andere die mega kookskills te proeven !!!

    BeantwoordenVerwijderen