zaterdag 6 augustus 2016

#148 Geselligkeit in der Schweiz

We zijn nu al een maand in Zwitserland en het wordt met de dag gezelliger! Het is zo fijn om zo veel tijd te hebben om vrienden en familie op te zoeken en we hangen van etentjes en feestjes aan elkaar. Zoals ik al schreef in een paar blogs terug, we kunnen niet al te veel ondernemen hier in dit mega dure land met ons Spaanse salaris, maar tijd doorbrengen met lieve mensen is 100% gratis! Klik op 'meer lezen' voor alle gezellige foto's.
Gezelligheid op de minigolf baan! Heerlijk Hollands... 
Café Fertig, nee bedankt! Dit was mijn pokerface voor de foto
De keren dat we wel flink geld over de balk smijten is wanneer de boodschappen gedaan moeten worden, en met ons grote eters in huis moeten Keong, Lynn en ik dat zo ongeveer 2 a 3 keer per week ondernemen. Iedere keer dat we richting een supermarkt gaan maken we er direct maar een feestje van en nuttigen we veel koffie en bier. Zie mij op de foto hierboven aan een Café Fertig, een koffie met - jawel - Schnapps. Ik kan het helaas niemand aanraden, volgens mij ben ik hier te jong voor en moeten mijn smaakpapillen nog wat slijten voor ik sterke troep kan waarderen...

Spelen in de Dolder 2, Nici, Paul en Lynn
Ook slijten we menig avondje in de bar Dolder 2. Dan vraag je je af: Waarom de Dolder '2'? In ieder geval, dat was wat ik direct vroeg. The Dolder Grand (ofwel Dolder nummer 1) is een mega chique hotel in Zurich, met een spa, restaurant en alles wat je maar kunt dromen. De Dolder 2 is een aftanse bar in een verlaten dorp, waar het dak nog net niet instort en de muren volkgekalkt en behangen zijn met van alles en nog wat, met een dikke knipoog naar The Dolder Grand! Deze bar is waar Lynn vrijwel zijn hele jeugd heeft doorgebracht en het podium is altijd open voor een ieder die graag wat wil spelen. Aan muzikanten komen we gelukkig niks te kort!

Onze gezellige kamer... Zucht, dit is leven uit een koffer.
Herenigd met ons geliefde spel! Vorig jaar toen ik twee weken in Zwitserland en Nederland was speelden we dit iedere dag urenlang! Lynn vergat het mee te nemen naar Spanje maar nu hebben we het weer uit de kast gevist. YES.
Drie keer raden wie dit spelletje won..
Met Joshi bij de Rijn
Zwemmen in de Rijn met het kasteel Munot op de achtergrond
In de trein
Op de foto hierboven lach ik leuk naar de camera, zittend in de trein. Om eerlijk te zijn kost de trein ons een rib uit ons lijf omdat een tripje van 6 minuten ons 5 euro kost! Moet je nagaan wanneer we 30 minuten in de trein zitten... Maar hopelijk is dit voorlopig een van de laatste foto's van mij in een trein... Want we hebben een auto! Joehoe! Dit pareltje is ons geschonken voor de komende tijd en we hopen er in Oktober mee naar Spanje te kunnen cruisen. Geen vliegtickets meer, geen t-shirts in te kleine rugzakken proppen, maar alles in de achterbak keilen. Wat een luxe!

Natuurlijk zijn mijn autokunsten een beetje roestig, ik heb een beetje geoefend in Spanje maar dan houd het ook wel op. De afgelopen weken ben ik dagelijks uren lang rondjes wezen rijzen (tot genoegen van Lynn die al zijn oude cd's uit een doos heeft gevist en lekker muziek kan luisteren) en de komende week maken we een testritje door het Zwarte Woud in Duitsland naar de Alsace in Frankrijk. Hier zal wel weer een blog over verschijnen, mochten we dit avontuur overleven!

In de auto! Joehoe!
De huiskat Tobi in het raamvenster
Nici en Lynn bij de minigolf. Bier drinken want Medy is nu de BOB
Reggae In My Garden, een klein festival in Schaffhausen
Abdullah, Nici, man op de harmonica en Joshi in de Dolder 2

1 opmerking:

  1. Anoniem6.8.16

    Hey Medy, heb een tijdje door je blog gespit. Prachtige foto's ! Super leuk om te lezen. Als je weer eens thuis komt mag je hier ook koken ! Groeten ,ook aan Lynn en familie, en misschien tot binnenkort in Zweden. Paps.

    BeantwoordenVerwijderen