vrijdag 25 oktober 2013

#55 Vrienden maken

Iedere keer is het maar weer de vraag of het altijd even goed klikt met de mensen die je tegenkomt op reis (en in het leven in zijn algemeen). Soms ben je onwijs op elkaar aangewezen, van de een op de andere dag werk je samen en woon je samen met mensen die je voorheen compleet vreemd waren, dan is het super fantastisch als je ook lol kunt hebben samen! Lachen, huilen en praten. Toevallig had ik het grote geluk om er in Oostenrijk 4 bij elkaar te treffen ... 


ELLEN EN DE 8 KILO WORTELS

De hulptroepen worden ingeschakeld...


Maarten op de fiets, Medy & Ilona op de ... tsja ... Electrobike

Met Ilona in het veld

MAARTENS VERJAARDAG "HELLO KITTY" STYLE







AVONDJES LACHEN, LICHTJES, MUZIEK EN .. EEN BEETJE SAP





Ellen haar laatste avond in Oostenrijk



WILDKAMPEREN MET MAARTEN EN ILONA





Lekker knus man, snurk ik?



banaan/chocolade ontbijt



HOE OM TE GAAN MET EVT. HUISGENOTEN
Zorg dat je in de meerderheid bent en een (of 10) biertje(s) op hebt, val gezamenlijk de meest kwetsbare ziel aan

Sleep het terug in het hol waar het vandaan komt, toon vooral geen genade, empathie of medeleven.

Verneder het compleet en bekogel het met zijn/haar eigen zooi. Zo maak je vrienden! :D
Wanneer je maar voor korte duur op plekken bent, leer je mensen snel en soms heel intensief kennen. Ook neem je iedere keer weer afscheid en verplaats je je opnieuw, sluit je weer nieuwe vriendschappen en laat je andere mensen gaan. Met veel mensen heb je onwijs leuk contact en wanneer de periode voorbij is dan is het gewoon klaar, wat ook prima kan. Al zou je iedereen die je in je leven tegenkomt, waar je leuke momenten mee hebt te vriend houden, dan heb je een flinke waslijst na 50 jaar. Sommige mensen heb je een onwijze klik mee voor een bepaalde periode, in een speciale setting, daar heb je op dat moment veel aan gehad en mee gedeeld maar wanneer de tijd voorbij is dan houd het zo maar weer op en bewaar je de leuke herinneringen. Zo maak je veel vrienden maar mis je er ook altijd weer een paar. 



Na 3 maanden samen een avontuur te hebben beleefd heb ik er 4 onwijze vrienden bij. Het is een gekke gedachte dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit van hun bestaan zou hebben af geweten als ik bepaalde keuzes anders had gemaakt. En zo is het met veel mensen die ik tegenkom, her en der verspreid over de wereld ken ik nu mensen waarbij ik me niet meer kan voorstellen dat ik ze niƩt zou kennen en dat ze geen deel van mijn leven zouden uitmaken. En het is ook een gek idee dat er nog zo veel leuke mensen op de aarde rondlopen die ik niet ken, maar die ik misschien op een dag tegen ga komen... Juist deze gedachte is waardoor voor mij het reizen leuk blijft, ook als er momenten zijn dat ik mijn reeds gemaakte vrienden mis. Ik hou van de impulsen van een nieuwe omgeving en andere mensen, waarvan ik weer zo veel kan leren en waardoor ik de miljoen verschillende manieren waarop een mens zijn leven kan invullen zie. Ik ga overal in mijn eentje naar toe maar zo voelt het niet, want ik heb iedereen waar ik gek op ben bij me door alle herinneringen die ik met me mee draag in mijn hoofd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten